Groeten uit de rimboe - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Wouter en Annemieke - WaarBenJij.nu Groeten uit de rimboe - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Wouter en Annemieke - WaarBenJij.nu

Groeten uit de rimboe

Door: Wouter en Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Annemieke

31 Juli 2010 | Thailand, Chiang Mai

We survived de bergstammen!!! Gister en vandaag hebben wij een 2-daagse trekking gedaan voor de Thaise jungle. Daar over zo meer, eerst even terug waar we gebleven waren.

Op 29 juli hebben we een scooter gehuurd en door Chiang Mai en omgeving gereden. Zijn een hoge berg opgereden en daar een dorpje en een tempel bekeken. Natuurlijk ook even getest hoe hard ie kon. 100 km per uur op een scooter is best hard! S' avonds naar de Chiang mai nightbazar en daar veel te veel geld uitgegeven. Vervolgens tas ingepakt voor onze jungle trekking.

We vertrokken de 30e met een busje naar de longneckvillage. Daar leven mensen met van die gouden ringen om hun nek. zodat ze een hele lange nek krijgen. Das best raar om te zien allemaal. Vervolgens nog even langs een marktje op wat laatste dingetjes te kopen. Toen op weg naar de olifanten. Daar hebben we een ritje gemakt op de rug van een olifant. Wij hadden een super grote olifant :P. Na het ritje begon de echte trekking: anderhalf uur lopen door de jungle!! Onderweg wat regen gehad, maar verder was het echt super warm daar. We gingen bergopwaarts, dus t was lekker zwaar :P. Aangekomen in het dorpje waar we zouden opvernachten lekker uitegrust. Gelukkig was er een (koude) douche en konden we lekker even afspoelen. Het avondeten daar was een beetje apart. Rijst met een groen prutje met gekke stukjes glibberig vlees :P. We sliepen met onze groep in een groot bamboehuis. De bedjes waren lekker dun :p. Ontbijt was gelukkig geen rijst, maar toast met jam en een ei. Na het ontbijt anderhalf uur bergafwaarts gelopen naar een waterval. Was erg mooi daar! Het had s' avonds behoorlijk geregend dus het was lekker glad overal. Na de waterval hebben we nog een uur gelopen naar de plek waar we gingen raften. In het begin was het raften wel een beetje eng want sommige stukken waren best heftig, maar verder was het leuk. Na het raften gingen we weer naar huis en hebben we heerlijk gegeten bij de Mcdonalds!
Het waren twee hele zware dagen en eens maar nooit meer ;)

Morgenavond gaan we met de bus terug naar Bangkok, en daar verder met de boor naar het zonovergoten Koh Tao!

Kusjes

Annemieke en Wouter

• 31 Juli 2010 - 16:44

Oma Henriette:

ik heb genoten van jullie reisverslag .en kijk uit naar het volgende xxxxx en genieten maar .

• 31 Juli 2010 - 20:37

Jan:

echt gaaf!!

goeie reis verder...

• 31 Juli 2010 - 20:40

Aukje Tikje:

Hallo neef/nicht,
    Ik ben niet jaloers of zo hoor....tjonge dit is GEWELDIG!!!
    Super ervaringen.
    Liefs tante A. tikje

• 01 Augustus 2010 - 15:21

Roos:

Annieess en Wouter!!!

Ik ben net terug van Hongarije!
    Was echt supergezellig en leuk uitgaan daar alleen het weer was niet elke dag even zonnig;)
    Ook zijn we naar budapest geweest. Voor de rest stappen, bij t zwembad hangen, 1 keer balatonmeer, eten en uitgaan/cocktails drinken.
    Ik vlieg 5 aug naar bulgarije met als het goed is meer zon;)
    superleuk om alles te lezen zeg! ik hoop dat jullie nu 10? zonovergoten dagen te gemoet gaan!

Liefs!

• 02 Augustus 2010 - 10:56

R En R:

Dag lieve kinderen,

Wat leuk, 2 dagen door de jungle. Geen enge beesten tegengekomen? Is Koh tao een eiland?
    Wat een geluk dat er een macdo is. Hier in Italie niet.Nu in een internetcafe in Sienna. Al veel oude steden gezien. We gaan ook nog Florence bezoeken. Veel plezier nog.

Riet en Ries

• 04 Augustus 2010 - 06:13

Simon Postma:

We wachten op de duikverhalen ;-)

• 04 Augustus 2010 - 11:45

Marc:

Hey nichtje, en Wouter natuurlijk ook,

Wat een mooie reis zeg! Leuk om al die verhalen te lezen; dat zijn heel wat ervaringen in relatief korte tijd zeg. Valt ons midweekje Emmen toch een beetje tegen in vergelijking. ;) Maar goed, met die kleine erbij was dat ook leuk zat en voor haar maakt het toch geen moer uit: de Thaise jungle of dierenpark Emmen. :)

Nog heel veel plezier daar!

Groetjes,

Marc, Floor en Lynn

• 06 Augustus 2010 - 08:47

Stefanie:

wauw echt supergaaf zeg die dagen in de jungle! wat maken jullie onwijs veel mee, ik ben jaloers hoor!