Bangkok, Watervallen en Tijgers - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Wouter en Annemieke - WaarBenJij.nu Bangkok, Watervallen en Tijgers - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Wouter en Annemieke - WaarBenJij.nu

Bangkok, Watervallen en Tijgers

Door: Wouter en Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Annemieke

23 Juli 2010 | Thailand, Kanchanaburi

Sawatdeekap!

Ons eerste berichtje vanuit Thailand. Het is hier HEET, maar het eten is lekker en hebben we het super naar ons zin. ;)

Na een lange vlucht van 11 uur zijn we maandag de 19de eindelijk in Bangkok aangekomen. Een super luxe hotel met zwembad, maar erg ver uit het centrum. Na nachtje van de luze genoten te hebben zijn we naar de backpackersbuurt Koa San Road gegaan. Hier snel een guesthouse gevonden voor 200B per kamer(5 euro!). Miekjes heeft niet veel geslapen want het was erg heet. Eigenlijk op een paar kleine tempels en een HELE grote staande budda na hebben we in bangkok niet veel gedaan. Behalve geshopt (miekje dan ;)).

Woensdag de 21ste zijn we per mini bus met a/c naar de volgende plaats Kanchanaburi gegaan. We wilden eigenlijk met de nachttrein naar Chang Mai maar dat zat vol. Na bij het eerste guesthouse snel te zijn weggerend, een leuke bamboohut met a/c en hot shower.

De volgende dag vroeg op en richting de Erawan watervallen. Deze heeft 7 levels en dat bleek een flinke klim te zijn. Na veel gesteun en gepuf van miekjes toch level 7 bereikt en heerlijk gezwommen in de waterval. Annemieke vond de vissen maar vies dus die was er snel weer uit:) De vissen sabbelen aan je tenen en dat kietelt :). Op level 7 moesten we goed op onze spullen letten, want de aapjes in de bomen vonden de spullen erg interesant. Na de watervallen door naar de Hellfire Pass. Een werkkamp waar duizenden POW, waaronder uit NL, omgekomen zijn in de Tweede wereld oorlog. Daarna snel door naar de Deathrailway om over de spoorlijn te lopen die de POW moesten aanleggen van de Jappen. Als 1 van de weinige hebben we heel ver gelopen over het spoor, waar we later over heen reden met de trein. Als laatste de Bridge over the River Kwai, waar nog meer dan 100 toeristen bleken te zijn.

Vandaag, de 23ste, zijn we naar de Tiger temple geweest. Dat was Super. Hier konden we op de foto met tijger en hebben we ze geaaid. Ook hebben we ze nog even uitgelaten. Annemieke had alleen een hempje aan en moest dus een t-shirt kopen. We hebben de foutste uitgezocht :)

Morgen gaan we naar Ayuthaya.

Kusje Wouter en Annemieke

ps. De foto staan op http://picasaweb.google.com/wouterwouter1987

• 23 Juli 2010 - 19:08

Karin & Elmer:

Ouwe!

Klinkt erg goed!
    Gaan jullie ook nog naar Sukhothai?
    Veel plezier!

• 24 Juli 2010 - 06:31

Monique Van Den Berg:

Hoi Wouter e Annemiek,

Ondanks dat jullie er nog niet zo lang zijn, klinkt het al wel helemaal leuk. Heb ook jullie foto's een bekeken. Leuk zeg!
    Heel veel plezier nog en genieten!!!!

Groetjes (duik) Mo

• 24 Juli 2010 - 11:07

Stefanie:

heeeey!
    ik was al benieuwd wanneer jullie eerste berichtje zou komen:D. wat hebben jullie al veel gedaan en gezien zeg! klinkt helemaal super:D, leuk dat jullie ook wat fotos op internet gezet hebben! ik vind annemiekes foute tshirt supermooi haha:D. geniet ervan!!
    xxxx Stefanie

• 24 Juli 2010 - 13:06

Jantine:

Hoi zusje & Wouter!
    Gaaf, die waterval! Ik heb vorige week naast een waterval gekampeerd (incl. kabaal) en heerlijk geslapen in de herrie.

groetjes,
    Jantine

• 25 Juli 2010 - 14:21

Wies:

hihi die visjes zijn zoooo herkenbaar, ik had dezelfde tour gedaan! Veel plezier nog! KNuff

• 26 Juli 2010 - 10:07

R En R:

Lieve Kinderen,
    Wat een leuke foto's, het ziet er allemaal heel gaaf uit. Annemieke, waar was je zonnebrandcrème? Factor 30!!!. Annemieke, bedankt voor de smsjes. Hier in Italie is alles goed. Wij zitten nu in een internetcafé in Perugia. Mooie stad.
    Groeten, Pappa en Mamma

• 29 Juli 2010 - 10:44

Charlotte:

Wat een mooie foto's! En natuur;ijk wat een verhaal al zeg, je zijn er nog maar net!! Het klinkt fantastisch daar en ik wil eigenlijk ook zoiets gaan doen, zeker na jullie verhaal..
    Veel plezier daar!
    Kus Charlotte